Red Services
Image default
Marketing

Linkbuilding strategieën die je moet overwegen

Een van de belangrijkste aspecten van SEO is linkbuilding. Dit gaat niet alleen om het verkrijgen van meer links. Je wilt er ook voor zorgen dat die links je website helpen bovenaan te blijven in de organische zoekresultaten. Om dit te doen heb je een strategie nodig die je website helpt hoger te scoren dan andere in zoekresultaten en je organische verkeer in de loop van de tijd te laten groeien. Daarom is het zo belangrijk om verschillende soorten linkbuilding technieken door elkaar te halen die het beste werken voor je bedrijf, branche en klanten. Om ervoor te zorgen dat je dit bereikt kun je contact opnemen met een online marketingbureau zoals Webton. Dit is de meest voordelige stap die je kunt nemen.

Outreach linkbuilding

Outreach linkbuilding is een van de meest effectieve manieren om je SEO ranglijst te verhogen. Het kan worden gebruikt om relaties op te bouwen, vertrouwen te winnen en de naamsbekendheid te vergroten. Outreach is een geweldige strategie om contact te leggen met mensen die je kent of bewondert om gastblogs op hun blog aan te vragen of ze een shoutout te geven op sociale media. Dit kan je op twee manieren helpen. Ten eerste geeft het je nieuwe links van gezaghebbende sites die anders niet naar je site zouden zijn terug gelinkt als ze niet wisten wie je was. Ten tweede kun je zelfs wat extra verkeer naar je site krijgen door naar relevante plaatsen te linken. Het opbouwen van connecties met klanten door middel van linkbuilding kan ook effectief worden gedaan met de hulp van een online marketingbureau zoals Webton. Zij kunnen je van begin tot eind helpen.

Gastbloggen

Gastbloggen is een geweldige manier om je inhoud onder de aandacht te brengen. Je kunt hiermee nieuw publiek krijgen, links op te bouwen, relaties opbouwen met influencers en autoriteit verwerven. Het stelt je ook in staat om jezelf te vestigen als een expert in jouw vakgebied door kwaliteitsinhoud te creëren voor andere uitgevers of bloggers binnen je branche. Dit kan leiden tot meer verkeer naar de website van de auteur, wat hen op een bepaald moment in de toekomst mogelijk terug kan leiden naar de jouwe.

Gesponsorde links

Gesponsorde links zijn de meest voorkomende vorm van betaalde links. Dit zijn links waarvoor de adverteerder betaalt, hetzij rechtstreeks, hetzij via een derde partij. Je kunt ze herkennen omdat ze meestal een melding hebben met de tekst ‘Gesponsorde link’ of ‘Advertentie’. Een ding om te onthouden over gesponsorde links is dat niet alle betaalde links worden gesponsord door adverteerders. Je kunt ook andere kwaliteitslinks dan gesponsorde links krijgen met de hulp van een online marketingbureau zoals Webton.