Als ondernemer hoor je vaak dat je een niche moet kiezen. Veel ondernemers zien hier echter tegen op, omdat ze bang zijn op deze manier klanten mis te lopen. Het tegendeel is echter waar. Wanneer jij aan je netwerk duidelijk laat weten wie en wat jouw niche is, zullen zij jouw eerder kunnen helpen aan potentiële klanten. Voor je online marketing is het verstandig om je nog meer te focussen op een bepaalde doelgroep. De online wereld is zo groot dat je overal wel reclame kunt maken en dat is een onbegonnen taak. Met een goede nichemarketing bereik je de klanten die jij wilt hebben en die met jou willen samenwerken. Zo leer je deze doelgroep ook specifiek kennen en kun je je online marketing daar nog meer op toespitsen. Hoe beter jij je potentiële klanten leert kennen, hoe beter jij weet hoe je ze moet benaderen en hoe jij ze overtuigt dat ze jouw product of dienst nodig hebben. Maak je doelgroep bewust van het probleem dat zij hebben en die jij kunt oplossen. Test je online marketing strategieHeb je je niche gekozen, maar weet je nog niet precies hoe je deze doelgroep het beste kunt benaderen, test dan verschillende advertenties naast elkaar. Begin met twee advertenties en kijk hoe mensen erop reageren. Bereik je met beide niet de resultaten die je graag had gezien, probeer dan nog eens twee aangepaste advertenties. Op die manier steek je niet al je geld in een advertentie en is je kans van slagen groter. Heb je na het testen door hoe je je doelgroep het beste kunt bereiken met online marketing? Dan kun je natuurlijk een advertentie gaan uitzetten en daar al je advertentiebudget op inzetten in plaats van het te verdelen over verschillende advertenties. |
http://www.4internetgroep.nl/online-marketing-traffic-conversie/ |