Kun jij je het Nederlandse wegennet voorstellen zonder Suzuki Alto? Dat valt bepaald niet mee, want voor je gevoel is de Suzuki er altijd al geweest. Dat klopt ook wel een beetje, want de Suzuki Alto maakt al vanaf 1979 onderdeel uit van ons straatbeeld. En nog steeds heeft deze bijzondere Suzuki niets aan kracht ingeboet. Al heel lang een zeer geliefde autoDe Suzuki Alto was al snel een zeer populaire auto. Ideaal voor in de stad vanwege het kleine formaat maar ook op de autoweg prima in te rijden. Bovendien was het tot 2013 ook financieel aantrekkelijk om een Suzuki Alto te kopen Tot dat jaar namelijk kreeg je als je in een Suzuki Alto reed vrijstelling van motorrijtuigenbelasting en BPM. Na 2013 verdween dit voordeeltje echter. De Suzuki Alto werd tot het jaar 1996 geleverd met een 800 CC motor, daarna volgde een 1.0 driecilinder motor. De compacte Japanner was overigens beschikbaar in de Base, Comfort en de Exclusive uitvoering. Hoe groot de concurrentie ook was met bijvoorbeeld de Fiat 500, de Ford Ka, Citroen C1 en Toyota Aygo en Peugeot 107, de Suzuki bleef altijd fier overeind. Soms is pechhulp nog je enige reddingDe Suzuki was een kleine maar zeer solide wagen. Toch kun je zelfs in een Alto met pech te maken krijgen. Soms zelfs in een mate die pechhulp noodzakelijk maakt. Nog niet zo heel lang geleden moest je dan een duur abonnement hebben afgesloten bij een aanbieder. Die tijd is echter geweest. Tegenwoordig kun je namelijk een beroep doen op RoadGuards, monteurs die dag en nacht onderweg en in de buurt zijn. Bel jij, dan staat er een monteur in een tijdsbestek van dertig minuten bij je om je verder te helpen. Je betaalt gewoon rechtstreeks aan de dienstdoende monteur. En ook dan hoef je dus geen abonnement af te sluiten.
|