Om producten zo te promoten maken veel winkeliers gebruik van counterdisplay. Helaas worden deze nog wel eens fout gebruikt, waardoor de functie van de counterdisplay verdwijnt. In deze blog staan enkele do’s en dont’s beschreven.
Do: Verander counterdisplay regelmatigOm de interesse te behouden is het belangrijk dat je regelmatig de producten veranderd die je ten toon stelt bij de verkoopbalie. Als producten niet worden verkocht kunnen ze verouderen, als die opvalt bij klanten is dit geen goede promotie.
Do: Geef voldoende ruimteNaast dat counterdisplay gezien moet worden, moet het niet in de weg staan van andere dingen. Er moet dus genoeg ruimte zijn om makkelijk bij het display te komen, maar niet in de weg staan van andere dingen. Pas de grootte van de counterdisplay dus aan op de ruimte die je beschikbaar hebt.
Don’t: Opstellen en vergetenWat je wilt voorkomen is dat je het opzet en vervolgens vergeet. Er is niets gênanter dan een klant die vraagt voor meer informatie en je het dan zelf eerst moet uitzoeken. Nog erger is dat er niet eens meer naar gekeken wordt. Een counterdisplay moet consumenten aantrekken, gebeurt dit niet dan is de kans op verkoop veel lager.
Don’t: Product op display zonder voorraadDit is voor consumenten een enorme afknapper. Als producten gepromoot worden, moeten ze ook op voorraad zijn in de winkel. Als dit niet het geval is kun je bijna spreken van valse advertentie. Ook is de geloofwaardigheid een gezakt als consumenten je hierop betrappen. |
https://endlessbranding.com/counter-display/ |